«السلام علی ربیع الانام »

خودت را با بهار تنظیم کن

«السلام علی ربیع الانام »

خودت را با بهار تنظیم کن

قدم اول استغفار است و "لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللهُ"

قدم بعدی روزه داری است.

این مطلب را از دست ندهید در ادامه مطلب اسراری بیان شده است ...


 مراسم زیارت عاشورا همانند هر هفته این سه شنبه نیز در حسینیه لباسفروش ها برگزار شد.

حاج منصور ارضی در این مراسم سخنانی درباره ماه رجب و لیله الرغائب گفت که بخش هایی از آن را می خوانید؛


شاید کسی که اهل فسق باشد کار خیری انجام بدهد مثلا مدرسه ای بسازد، بیمارستانی بسازد، ریشه این کار خیرش از این خانواده است. اگر این را بفهمد حتما عوض می شود، ماهیت کار خیر تحول بر انگیز است. ما انجام ندادیم که باید سعی کنیم انجام بدهیم. کار خیر اثر دارد چطور یک درهم یا برای زمان ما یک ریال صدقه برای رضای خدا اثر دارد کار خیر هم همین طور است. هرکسی که خیّر است ریشه اش از حی علی خیر العمل است، یعنی حضرت زهرا (س)، یا این قسمت زیارت عاشورا "یا خِیَرَةَ وَابْنَ خِیَرَتِهِ".

 ماه رجب نزدیک است، قدم اول استغفار است که چند نوع فراز استغفار وارد شده است و قدم اول همه کارها است و "لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللهُ" به طرق مختلف آمده است. قدم بعدی روزه داری است، مخصوصا روز اول خیلی مهم است که معلوم می شود شما اهل رجب هستید یا نه؟ امسال هم روز اول لیله الرغائب است و شبی است که تجلی لیله القدر را می بینید. اینطور نیست که یک شب جمعه بیایید دعای کمیل و یک "یا الله" بگویید و بروید! هرچه بنشینید لیله القدر را می بینید. لیله الرغائبی که سالهای گذشته درمسجدجمکران، مرحوم آرام زنده بود، حاج احمد  زنده بود ،حاج عموی ما زنده بود خیلی ها از عشاق امام زمان (عج) بودند یادش بخیر. لیله الرغائب را از دست ندهید، اماکن زیارتی هر جا که میروید و هستید.

 لیله الرغائب را از دست بدهید یک سال را از دست می دهید.اگردر لیله القدر شب اول را از دست بدهید شب دوم هست، شب دوم را از دست بدهید شب سوم هست،شب بیست و هفتم و شب عید هست یعنی فرصت هست. ولی در لیله الرغائب اینگونه نیست لحظاتش مهم است خواهش می کنم که حواستان باشد شبی است که می توانید ارتباط پیدا کنید با امام زمان (عج)،همه گیر ما همین است که بی آقا راه میریم، می خوریم، بی آقا زندگی می کنیم. می بینید امروز همه زندگی ها فرق کرده است ،همه به دنبال دنیایشان هستند اصلا توجه به امام زمان (عج) و"بِه یُمنِه رُزِقَ الوَری" نیست، روزانه ما خیلی غافلیم، خدا کند در غفلت نمیریم. طرف دارد می میرد ثانیه به ثانیه می گوید یا زهرا (س)، یا حسین (ع) در هر حالی که دارد جان میدهد ولی جان ما رادر غفلت و یک دفعه می گیرند و فرصت ما به پایان می رسد. لذا بعضی ها می گویند موت همگانی است ولی فوت فرق می کند. کمی حواستان را جمع کنید این مالی را که جمع کردید خمسش را بدهید، رد مظالمش را بدهید، صدقاتش را بدهید به شکل های مختلف..

 گفت مکه برایم جور شد دیدم همسایه ام خیلی وضعش خراب است(مکه مستحب) پول را دادم به همسایه ام، به او گفتم به هرکسی آمد بگو رفته مکه، من در خانه می مانم. وقتی همه از حج برگشتند در خانه این بنده خدا را زدند و گفتند هر چه در مکه و مدینه به شما سلام کردیم حواست فقط به دعا بود، خودش فهمید خدا یکی را مامور کرده که آبرویش را حفظ کند. مکه ای خوب است که کاری بتوانید انجام بدهید. حالا طرف می گوید دفعه پنجاهم دارم میروم مکه،چقدر جوانان به گناه افتادند حالا تو مکه ات را برو!؟

یک قدم خیری بردارید تا زنده اید، چندین جوان مرد و یکی پیر نشد. مراقب باشید تا می توانید کار خیر انجام دهید حتی به اندازه کم ولی برای خدا.


قرآن بخوانید، روزی یک جزء ،نهایتا نیم ساعت وقت می گیرد با قرآن آشنا شوید بگذارید پیدایمان کنند، ما غایبیم امام زمان(عج)حاضر است. قرآن خواندن، شما را کنار خیمه آقا می برد ان شاء الله خدا خیر کثیرتان بدهد.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ
  • منتظر بهار

نظرات  (۲)

  • ابوالحسن جعفری بلالمی
  • سلام دوست دارید چگونه مناجاتی با خدا داشته باشید ؟ بروزیم با مناجاتی با خدا حتما تشریف بیاورید . التماس دعا . یا علی .
    سلام.
    با مطلبی در مورد امام هادی و یک کلیپ به روزیم و منتظر جملات زیبای شما هستیم...

    ممنون میشم اگه سر بزنید...

    یا علی مدد

    التماس دعا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی