«السلام علی ربیع الانام »

خودت را با بهار تنظیم کن

«السلام علی ربیع الانام »

خودت را با بهار تنظیم کن

برگردید،یتیمان کوفه برگردید...

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ب.ظ


نوای دیجیتال حاج محمود کریمی +دریافت




نامه امام علی(ع) به مالک اشتر: ای مالک!برای کسانی که به تو نیاز دارند، زمانی معین کن که در آن فارغ از هر کاری به آنان‌پردازی. برای دیدار با ایشان به مجلس عام بنشین، مجلسی که همگان در آن حاضرتوانند شد و، برای خدایی که آفریدگار توست، در برابرشان فروتنی نمایی و بفرمای‌تا سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسپانان به یک سو شوند، تا سخنگویشان بی‌هراس‌و بی‌لکنت زبان سخن خویش بگوید.که من از رسول الله(صلی الله علیه و آله) بارها شنیدم که می‌گفت:پاک و آراسته نیست امتی که در آن امت، زیردست نتواند بدون‌لکنت زبان حق خود را از قوی دست‌بستاند.پس تحمل نمای، درشتگویی یا عجزآنها را در سخن گفتن.و تنگ حوصلگی و خودپسندی را از خود دور ساز تا خداونددرهای رحمتش را به روی تو بگشاید و ثواب طاعتش را به تو عنایت فرماید.اگرچیزی می‌بخشی، چنان بخش که گویی تو را گوارا افتاده است و اگر منع می‌کنی، باید که منع تو با مهربانی و پوزشخواهی همراه بود. سپس کارهایی است که باید خود به انجام دادنشان پردازی. از آن جمله، پاسخ‌دادن است‌به کارگزاران در جایی که دبیرانت درمانده شوند.دیگر برآوردن نیازهای‌مردم است در روزی که بر تو عرضه می‌شوند، ولی دستیارانت در ادای آنها درنگ وگرانی می‌کنند.کار هر روز را در همان روز به انجام رسان، زیرا هر روز را کاری است‌خاص خود.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ب.ظ
  • منتظر بهار

نظرات  (۱)

  • علیرصا صبا
  • شهید دکتر مصطفی چمران در یکی از سخنرانی های خود چنین گفت:
    «من در دورانی که در دانشگاه تهران بودم مقاله ای را نوشتم و در ابتدای آن این جمله را نوشتم که : اگر پرستش ذات غیر خدای مجاز می بود، بدون شک من علی (ع) را می پرستیدم.»
    اگر به زندگی این مرد نگاه کنیم می بینیم با زندگی حضرت مشترکات زیادی دارد:
    هر دو عمری را تنها بودند ، یکی در خانه و دیگری در لبنان
    هر دو به یتیمان عشق می ورزیدند
    هر دو ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی