«السلام علی ربیع الانام »

خودت را با بهار تنظیم کن

«السلام علی ربیع الانام »

خودت را با بهار تنظیم کن

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

کلیپ جدید و فوق العاده تاثیر گزار حامد زمانی با نام می کشیم

دریافت


  کلیپ دلخراش از فجایع غزه+18

دریافت و مشاهده


نوای دیجیتال حاج محمود کریمی +دریافت




نامه امام علی(ع) به مالک اشتر: ای مالک!برای کسانی که به تو نیاز دارند، زمانی معین کن که در آن فارغ از هر کاری به آنان‌پردازی. برای دیدار با ایشان به مجلس عام بنشین، مجلسی که همگان در آن حاضرتوانند شد و، برای خدایی که آفریدگار توست، در برابرشان فروتنی نمایی و بفرمای‌تا سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسپانان به یک سو شوند، تا سخنگویشان بی‌هراس‌و بی‌لکنت زبان سخن خویش بگوید.که من از رسول الله(صلی الله علیه و آله) بارها شنیدم که می‌گفت:پاک و آراسته نیست امتی که در آن امت، زیردست نتواند بدون‌لکنت زبان حق خود را از قوی دست‌بستاند.پس تحمل نمای، درشتگویی یا عجزآنها را در سخن گفتن.و تنگ حوصلگی و خودپسندی را از خود دور ساز تا خداونددرهای رحمتش را به روی تو بگشاید و ثواب طاعتش را به تو عنایت فرماید.اگرچیزی می‌بخشی، چنان بخش که گویی تو را گوارا افتاده است و اگر منع می‌کنی، باید که منع تو با مهربانی و پوزشخواهی همراه بود. سپس کارهایی است که باید خود به انجام دادنشان پردازی. از آن جمله، پاسخ‌دادن است‌به کارگزاران در جایی که دبیرانت درمانده شوند.دیگر برآوردن نیازهای‌مردم است در روزی که بر تو عرضه می‌شوند، ولی دستیارانت در ادای آنها درنگ وگرانی می‌کنند.کار هر روز را در همان روز به انجام رسان، زیرا هر روز را کاری است‌خاص خود.


خبر رسیده که آتش شدید خواهد شد
خبر رسیده که جنگی مدید خواهد شد

دوباره موصل و غزه دوباره آتش و خون
دوباره حمله به شهری جدید خواهد شد

کدام مادری این لحظه داغ خواهد دید
کدام گیسویی امشب سپید خواهد شد

وپیش چشم پدرها و زیر بمباران

کدام طفل غریبی شهید خواهد شد


بیا که عالم و آدم در انتظار شماست
بیا که باتو همین جمعه عید خواهدشد..



 


دیدبان :16 تیرماه که مصادف با نهم ماه مبارک رمضان هم بود، مسئولان رده بالای نظام به دیدار رهبر انقلاب رفتند؛ در این دیدار صمیمی که از تمام گروه های سیاسی نظام حضور داشتند مطالب مهمی توسط رهبر انقلاب بیان شد؛ در این دیدار از حسینیه امام خمینی(ره) پیام های ویژه ای به وین فرستاده شد تا همه طرف های مذاکره – مخصوصا طرف 5+1 – بدانند که جمهوری اسلامی ایران بر سر برخی مسائل تنها حاضر به شفاف سازی است و نه پذیرفتن نظر طرف مقابل. می توان از نگاهی ویژه آن چه را که در حسینیه امام خمینی(ره) در این روز رخ داد مورد توجه قرار داد:

*خبر ویژه* حوزه علمیه آیت الله ایروانی (ره)در نظر دارد در روز ملی عفاف وحجاب ۲۱ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ مراسمی جهت احیای فرهنگ عفاف وحجاب در پارک ملت (جنب صداو سیما)  برگزار نماید. 

غیرتیها بسم الله...



بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَّکُم بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ 
بگو: «شما را تنها به یک چیز اندرز مى دهم، دو نفر دو نفر یا به تنهائى براى خدا قیام کنید، سپس بیندیشید این دوست و همنشین شما [= محمد ] هیچ گونه جنونى ندارد; او فقط بیم دهنده شما در برابر عذاب شدید (الهى) است!


 


غم انگیز است در نظام مقدس جمهوری اسلامی که میراث گرانبهای بنیان گزار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره) و ثمره پربهای خون صدها هزار شهید است ، احکام اسلام آنچنان که باید اجراء نمی گردد و تسامح و تساهل در بین مسئولین رواج یافته و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر می باشد تعطیل شده است و گروه ها و جناح های سیاسی در سیاست زدگی و بازی های خود غرق شده و اجرای شریعت اسلامی را در جامعه به فراموشی سپرده اند .

نظر به فرمایش  رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند :” فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اجرای احکام اسلام است” اکنون که سالها از تشکیل نظام اسلامی میگذرد ، اجرای احکام نورانی اسلام از سوی مسئولین کشور کمرنگ شده و به خوبی اجرا نمی گردد و ما امیدواریم احزاب ، گروها و جناح های سیاسی جهت احیای فرهنگ عفاف و حجاب تلاش نمایند .

متاسفانه امروز شاهد ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه می باشیم که محصول تساهل و تسامح مسئولین مربوطه است . لذا ما با حمایت از مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی که مورد تایید رهبر معظم انقلاب است از مسئولین کشور می خواهیم به وظایف شرعی و  قانونی خود عمل نموده و فرهنگ تساهل و تسامح را در جامعه تعطیل نمایند .

بدینوسیله به استحضار مردم متدین و انقلابی و رسانه های خبری می رساند گردهمایی روز ملی عفاف و حجاب در پارک ملت از سوی این حوزه علمیه برگزار میگردد و این حرکت فارغ از هرگونه  سیاست زدگی سیاست بازان بوده و وابسته به هیچ یک از احزاب و جریان ها و خطوط سیاسی نیست بلکه حرکتی کاملا دینی و مذهبی در راستای تحقق احکام نورانی اسلام عزیز و جهت احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ، عفاف و حجاب و حل معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه می باشد. امر به معروفی که ترک آن موجب نزول عذاب الهی برای امت اسلامی است و از مولای متقیان امیر المومنین ( ع ) مروی است : تمام کاری های نیک و جهاد در راه خدا در مقابل  امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای بر دریای پهناور است . ( نهج البلاغه ح ۴۰۷ )

در پایان این حوزه علمیه ضمن تقدیر و تشکر از مردم متدین ، دلسوزان و فعالان این عرصه از تمامی افرادی که دارای غیرت دینی و مومن به احکام نورانی اسلام عزیز هستند دعوت می نماید طبق اصل هشتم قانون اسلامی برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولین و نیز احیای فرهنگ عفاف و حجاب در این مراسم حضور یابند .

والعاقبة للمتقین
حوزه علمیه آیت الله ایروانی
۲۰ / ۴ /۹۳

 

دریافت فیلم


سوال : یک دختر خانوم 15 ساله این پیام رو فرستادند ، گفتن که علاقه ای به پوشیدن چادر ندارم ، مگه با مانتو نمیشه حجاب رو رعایت کرد که حتما باید چادر باشه ؟ ولی خانواده ام و مخصوصا پدرم منو به زور وادار به پوشیدن چادر کردند ، آیا واقعا دین اسلام اینه ؟
اگه واقعا این دین اسلامه من این دین رو نمیخوام ، درنتیجه تصمیم گرفتم دیگه نماز نخونم و واجبات دین رو انجام ندم... 

منبع:http://gomnam313.ir/


روی پـــــرده ی کعــبه ؛

این آیه حک شده اســت :

نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِـــیمُ

و مـــن . . .
هنــــوز و تا همیشــه
به همین یک آیــه دلخــوشــــم :

" بندگانم را آگاه کن که من بخشنده‌ی مهــــربانم ! "